Unity Dersleri 19 – 3D Ortam Sesleri

Unity Oyun motorumuz ile yaptığımız oyunda bugün ses eklemeyi öğreneceksiniz. Ekleyeceğimiz sesler belirli bir kaynağa yaklaştığımızda artış gösterip kaynaktan uzaklaştığımızda azalan ortam sesleridir. Örneğin bir doğada kuş sesleri olabilir, su kenarında dalga sesleri olabilir, ateş yakınında ateş sesi veya bir radyo anonsu olabilir…

Oyun türünüze göre telesekreter seslerini de bu şekilde kullanabilirsiniz. Unity 3D Sound ayarlarını yaparken kaynaktan ne kadar uzaktayken duymaya başladığımız ve ne kadar yaklaştıktan sonra sesi maksimum seviyede duyacağımıza karar verebiliriz. Ayrıca stereo olarak çalışabilen bu sistemde oyuncunuz sesin hangi yönden geldiğini de anlayabilecek böylece biraz daha gerçekçilik de katmış olacaksınız.

Ücretsiz Türkçe Unity Eğitim Serimiz: https://bit.ly/unitykwt

Abone Olmak İçin Tıklayın: https://bit.ly/abonekwt

 

Unity dersleri serimiz içinde ses ekleme dersleri elbette bu eğitim ile sınırlı kalmayacak. Kimi zaman farklı konuları anlatırken kimi zaman da başlı başına ayrı dersler olarak ses konusuna tekrar değineceğiz. Ancak şu an sessiz olan oyununuza biraz daha can katabilmeniz için ortam sesleri eklemeye başlayabilirsiniz.

Unity Audio Source ile kendi karakterlerinize, düşman karakterlerine veya belirli bir cisime ses eklemeniz mümkün. Kimi zaman bu sesleri tamamen her ortama dağılmış şekilde duyarız kimi zaman ise o ilgili kaynağa yaklaştığımızda sesi duyabiliriz. Gerçek hayatta televizyonu açtığınızda yakınındayken sesi daha net duyarken uzaktan çok az duyabilirsiniz. Unity 3d ortam sesleri dersimizde de tam olarak bunu öğreneceksiniz.

Nasıl ki televizyon sağınızdayken sağ kulağınızdan daha fazla duyarsanız hoparlörleriniz de aynen bu şekilde çalışabilecektir.

 

Konuyu daha fazla uzatmadan video anlatıma geçelim…

Siz de daha fazla ücretsiz derse ulaşmak istiyorsanız hemen youtube kanalımıza abone olun.

Abone Olmak İçin Tıklayın: https://bit.ly/abonekwt

 

KONU VİDEOSU:

YouTube video

 648 kez bu yazı okundu.,  1 kişi bugün inceledi.