Unity Dersleri 10 – Animasyona Giriş

Animasyonlar bir oyunun olmazsa olmazıdır. Animasyonlar çok farklı şekillerde kullanabiliriz. Unityde animasyon oluşturduğumuzda aslında bu yüzden farklı kategorilerde incelememiz gerekecek.

Örneğin sabit bir animasyon mu oluşturdunuz? Yani oluşturduğunuz animasyon sonsuz döngüde oyun başından sonuna kadar çalışacak mı?

Yoksa oluşturacağınız animasyon bir şarta bağlı olarak mı çalışacak? Bir tuşa bastığınızda bir tetikleyiciden geçtiğinizde, bir kod işlemi sonucunda animasyonları başlatmanız mümkün…

Unity Animasyon Dersleri aslında farklı zamanlarda tekrar tekrar ele alacağımız bir konu olacak. Bu dersimizde unityde animasyona giriş yapıyoruz.

Peki bu derste neler öğreneceksiniz?

Unity’nin bu dersinde “SetBool” olarak da isimlendirebileceğiniz bool metadunu yani doğru yanlış metodunu öğrenirken ilk olarak aslında hiçbir koda bağlı olmadan bekleme yani sabit dururken bir nefes alma animasyonu öğreneceksiniz.

Oyuncunuz sahnede doğdu ve şu an sabit bir şekilde bekliyor. Ancak oyuna biraz can katmak için bu kadar sabit kalmasını istemezsiniz. İlk olarak silahını  biraz hareket ettirebilir, ellerini açabilir ve kapatabilir… Bekleme animasyonuna genel olarak idle diyeceğiz ve ister FPS karakter oluşturun ister TPS karakter oluşturun her zaman bir bekleme animasyonunuz olmalı. Örneğin ilerleyen zamanlarda ekleyeceğiniz düşmanlar da harekete geçmeden önce bir bekleme animasyonu oluşturacaklar. Elbette onlar için hazır animasyonlar kullanacağız ancak bu dersimizde kendi animasyonlarımızı nasıl yapabileceğinizi de özet bir şekilde göstermeye çalıştım…

İkinci olarak shift tuşu ile koştuğumuzu biliyoruz. Shift tuşuna basılı tuttuğumuzda silahımız çok fazla sabit kalmamalı. Gerçeklik kazandırabilmek için silahı eğebilirsiniz normalden daha fazla titreyebilirveya kendinize göre daha farklı animasyonlar kazandırabilirsiniz.

Aynı şekilde geçen dersimizde şarjor değiştirmeyi öğrenmiştik ancak şarjoru animasyon olmadan değiştiriyorduk. Peki şarjod değiştirme işlemini bir animasyon ile nasıl yapabiliriz? Temel olarak şarjor değiştirme kodlarımız arasına animasyonu başlat gibi küçük bir kod ekleyebilir veya tıpkı koşma animasyonunda olduğu gibi bu kez de R tuşuna bastığımızda bu animasyonu başlat diyebilirsiniz. Bunlar doğru-yanlış şartına bağlı animasyon türüne girecektir ve bu dersin ana konusunu da zaten SetBool animation oluşturacaktır.

 

Şimdi gelelim konu videomuza.

Videolarımızı atlamadan seyretmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca destek için kanalımıza abone olmayı da unutmayın…

 

YouTube video

 

 311 kez bu yazı okundu.,  2 kişi bugün inceledi.